Thursday, January 26, 2006

McDonalds führt Weblog

McDonalds traut sich zwar sehr zaghaft, aber dennoch geht es am Ende an die Buletten.


Klick hier:
Weblog

In einem ersten Blogversuch unter dem Firmenzweig "Corporate Social Responsibility" möchte man ganz offen per Weblog einen Dialog mit den Internetusern führen. Bob Langert, der "Senior Director for Corporate Social Responsibility" bei McDonalds, schreibt scheinbar als einziger Beiträge. Seine Motive klingen zwar eindeutig verkäuferisch

I want to use this blog to introduce you to some of the people, programs, and projects that make corporate social responsibility a reality at McDonald’s

aber trotzdem auch recht offen.

We want to hear from you because we are always learning and trying to improve. And you can’t learn--or improve--without listening. We live in a constantly changing world where the issues are complex and solutions anything but simple. With such complex issues, we may not always agree on the root causes or best solutions, but we can have a conversation.

Der erste Testballon handelt jedenfalls von der
Kuhflüsterin Dr. Temple Grandin.
Die kann ja wohl zur Not auch die Kuh vom Eis holen, oder? ;)

No comments: